0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

המדריך המלא להשכרת רכב בטיול עם ילדים בחו”ל

טיול לחו”ל עם ילדים, כרוך בדרך כלל בנסיעות ארוכות ממקום למקום ודורש תכנון וחשיבה על פרטים נוספים הקשורים להשכרת הרכב. הבנה של צרכי המשפחה ותכנון נכון, יכולים לעשות את ההבדל בין טיול מוצלח וחווייתי, לבין טיול מאתגר. כדי לעזור לכם, הכנו רשימה של הדברים החשובים שעליכם לדעת ולקחת בחשבון בעת הזמנת רכב:

מתי כדאי להזמין את הרכב?

הזמינו את הרכב מספיק זמן מראש, קרוב ככל האפשר להזמנת כרטיסי הטיסה ומקום הלינה.
ככל שתקדימו להזמין, כך תוכלו ליהנות ממחירים אטרקטיביים יותר ומהיצע גדול יותר של סוגי המכוניות לבחירה, בייחוד אם מעוניינים ברכב גדול, אוטומטי או מיניוואן.

 

איך לבחור את סוג הרכב?

סוג הרכב, ובעיקר גודלו, משמעותיים מאוד בנסיעה עם ילדים. בחרו ברכב מרווח וגדול, שיאפשר לילדים להתרווח מאחור ויוכל להכיל גם את המטען שלכם. הפרשי המחירים בין קבוצות הרכבים אינן גדולות ולא כדאי להצטמצם לרכב קטן, גם אם יש הפרש במחיר.

 

מיקום לקיחת והחזרת הרכב

בשדות התעופה שבהם יש אפשרות לצאת למדינות שונות, כמו למשל שדה התעופה בבזל שממנו ניתן לצאת לצרפת או לשוויץ, לבחירת הצד ממנו יוצאים יש משמעות גם מבחינת עלויות ההשכרה (למרות שמבחינת מרחק אין כמעט הבדל) וחשוב להשוות את המחירים בין הצדדים ולבחור בהשכרת רכב מהצד הזול יותר.
מאותה סיבה, חשוב להקפיד על החזרת הרכב לאותו צד ולאותו חניון שממנו אספתם אותו. בדקו מהן שעות פעילות הדלפק ואם שעת הטיסה חזרה שלכם היא מוקדמת, שאלו היכן משאירים את המפתח וודאו שאתם מבינים בדיוק את המיקום. כל טעות עלולה לעלות לכם הרבה מאוד כסף וחבל!

 

אל תקלו ראש בפרטים של תנאי ההשכרה!

הטעות הנפוצה ביותר של מטיילים, היא להניח שכל חברות ההשכרה מציעות את אותם תנאים וביטוחים וההבדל היחיד נעוץ במחיר. המחיר הוא נגזרת של הביטויים הכלולים במחיר השכירות, גובה ההשתתפות העצמית, הגבלת קילומטרים וסעיפים נוספים שעלולים לעלות לכם ביוקר!
השתתפות עצמית– גובה ההשתתפות העצמית במקרה של נזק, הוא המרכיב המשמעותי ביותר בפוליסת הביטוח וחשוב לבדוק היטב מהם תנאי ההשתתפות העצמית במחיר שמוצע לכם ולהעדיף את הפוליסה שבה סכום ההשתתפות העצמית היא הנמוכה ביותר, או לרכוש ביטוח נוסף (Super CDW), שמפחית או מבטל את ההשתתפות העצמית. אפשרות נוספת, היא לרכוש ביטוח ‘החזר השתתפות עצמית’, שמבטיח קבלת החזר על סכום ההשתתפות העצמית ששולם. ברכישת ביטוח החזר השתתפות עצמית, חשוב לוודא שההחזר כולל את הסכום במלואו ולא מנוקים ממנו דמי ניהול, דמי אדמיניסטרציה וכו’.
שירותי דרך– בדקו אילו שירותי דרך מוצעים לכם במסגרת הפוליסה והעדיפו לשכור את הרכב בחברת השכרה בינלאומית, עם פריסת תחנות רחבה, המספקת מענה לתקלות באופן מהיר ויעיל בכל מקום בו תהיו.

 

על מה חשוב לעדכן מראש את חברת ההשכרה?

על מנת שלא תאלצו לשלם תוספות מחיר לא צפויות, או לגלות שלא הובנתם כהלכה, חשוב לעדכן את חברת ההשכרה, בעת הזמנת הרכב לגבי הפרטים הרלוונטיים לטיול שלכם:
סוג הרכב- באירופה רוב הרכבים הם רכבים ידניים ולכן זוהי גם ברירת המחדל של חברת ההשכרה. אם ברצונכם לשכור רכב אוטומטי, חשוב שתדגישו את זה בעת ההזמנה.
יציאה מהמדינה- אם אתם מתכננים לצאת מהמדינה בה שכרתם את הרכב, עליכם לציין זאת מראש לחברת ההשכרה ולוודא שהדבר יצוין בחוזה השכירות, על מנת ששירותי הדרך יהיו זמינים עבורכם כחלק מהכיסוי. בחלק מהמקומות נדרש רק עדכון, בחלק מהמקומות נדרשת תוספת תשלום (למשל, עליה על מעבורת באירופה שכרוכה בעלות של 25 יורו לכוון) וישנם מקומות בהם חל איסור לעבור עם הרכב ממדינה למדינה (למשל מאנגליה לצרפת).

 

כסאות בטיחות

לכל מדינה יש הגבלות גיל אחרות לגבי החובה לישיבה בבוסטר או בכסא בטיחות, וחשוב לבדוק אותן לפני הנסיעה (כך למשל, בגרמניה מחויבים ילדים לשבת בבוסטר, עד גיל 12).
אם הילדים שלכם בגיל שמחייב ישיבה בכיסא בטיחות או בבוסטר, העדיפו לקחת את כיסא הבטיחות או הבוסטר מהארץ ולא להסתמך על חברת ההשכרה, ובכל מקרה, זכרו שאתם אלו שאחראים להתקין את הכסא ברכב. על-פי הכללים שלפיהם פועלות חברות ההשכרה בכל העולם, נאסר על העובדים בדלפקים להתקין את מושבי הבטיחות בעצמם.

 

כבישי אגרה

באירופה כבישים רבים הם כבישי אגרה, שמחייבים מדבקה מיוחדת, אותה יש להדביק על שמשת הרכב. ניתן לרכוש מדבקה אחת לכל התקופה בתחנות הדלק, משני עברי הגבול, בעלות של 20 – 35 יורו. האכיפה בכבישים האלה מוגברת ולא תמיד יש סימון ברור לכך שנכנסים לכביש אגרה ולכן, עדיף להיערך מראש ולהימנע מקנסות גבוהים ומיותרים. דבר נוסף – שימו לב שיש חשיבות למיקום שבו מדביקים את המדבקה. בקשו ממי שאתם קונים ממנו את המדבקה שיראה לכם בדיוק היכן צריך להדביק אותה, על מנת להימנע מקנסות.

 

תיהנו מהדרך!

במקום להפוך את הנסיעות ממקום למקום למסע ארוך ומתיש של “מתי כבר מגיעים”, הפכו גם את הנסיעה לחלק מהטיול. היערכו מראש עם משחקים לדרךחוברות הפעלה, מוזיקה, נשנושים ושתייה. הכינו את הילדים לזמני הנסיעות, הסבירו להם את חשיבות השמירה על השקט, תנו להם תפקידים שונים והפכו את הנסיעה לחלק מחוויית הטיול.

 

נסיעה בטוחה ומהנה!