0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

קרנבלים באירופה

החורף כבר כאן! מה דעתכם על טיול משפחתי חורפי? מדי שנה בחודש פברואר (ולפעמים גם תחילת מרץ) נערכים ברחבי העולם קרנבלים. המוכר ביותר הוא הקרנבל של ברזיל, אבל יש גם כמה וכמה קרנבלים אירופאיים מלהיבים, צבעוניים ושמחים. זה הזמן לתכנן טיול קרנבל קצר ולא יקר, שמבטיח חוויה מלהיבה ומיוחדת!

פירוש המילה “קרנבל” בלטינית, הוא “פרידה מבשר”. המקור לחגיגת הקרנבלים הוא בחגיגות הזלילה וההוללות שנערכו באירופה לפני תקופת ה”לנט” (Lent) – תקופה בת 40 יום לפני חג הפסחא של התנזרות מבשר ומהנאה, כאות לסבלו של ישו. החגיגות התפתחו מאוד בימי הביניים ובערים הגדולות נמשכו לפעמים שלושה חודשים!

חגיגות הקרנבל נחגגות עד היום. הקרנבלים התקצרו, ובכל מדינה התעצבו מאפיינים ומנהגים אחרים. זאת ההזדמנות לחוות אירוע מסורתי, טיפוסי ומיוחד.

 

הקרנבל של בזל

הקרנבל של בזל הוא המתחרה הוותיק של הקרנבל של לוצרן… ולכל שוויצרי יש דעה מוצקה איזה מן השניים טוב יותר. קשה להכריע – הקרנבל של בזל נחשב לגדול יותר, ממוסד יותר ומסודר יותר… הוא מתקיים שבוע לאחר הקרנבל של לוצרן, וכולל מוסיקה, ריקודים ומשקאות. הקרנבל הזה הוא לא רק הגדול ביותר בשוויץ, אלא גם אחד מהקרנבלים הצפופים ביותר בעולם, אז קחו את זה בחשבון.

מה: תהלוכות ותחפושות (עם הרבה מוטיבים פוליטיים) שמלוות בריקודים, מוסיקה, שירה ואלכוהול. הקהל מחופש, ליצנים מבדרים את הצופים, נגני רחוב מנגנים על מגוון כלי נגינה והאווירה שמחה ומשעשעת. הקרנבל נפתח בטקס האש הגדול במרכז העיר ושיאו הוא בתהלוכת ריקוד המוות (Totentaz) ובמופעי ה-Nummenschanz.

מתי: 2-4.3.2020
הקרנבל נפתח בשעה 04.00 (כן. לפנות בוקר) בדיוק, עם תהלוכה ססגונית בסגנון סאטירה פוליטית.
בימים שני ורביעי, החל מהשעה 13:30 מתקיימים ברחבי העיר התהלוכות המרכזיות, וביום שלישי אחר הצהריים מתקיימת תהלוכת משפחות, שבה הילדים מוזמנים להתחפש, לחבוש מסכות, לחלק סוכריות ולזרוק קונפטי.
לאתר האירוע

קרנבל המסכות של ונציה

קרנבל המסכות של ונציה הפך בשנים האחרונות לאירוע גדול וססגוני במיוחד, ומקרנבל של סופשבוע אחד התרחב לשלל אירועים שמתפרשים על פני שבועיים… זאת הזדמנות מצוינת לטיול קצר לוונציה, שבו אפשר ללון בתוך העיר וממש לחוות את הייחוד שלה. בזמן הקרנבל יש תהלוכות, ואנשים בתחפושות פשוט מסתובבים ברחבי העיר, שמחים להצטלם. בנוסף לאירועים החינמייים יש גם נשפים מפוארים אליהם רצוי להזמין מקומות מראש. כדי שתוכלו ללון ממש בתוך העיר, כדאי מאוד להזמין את המלון כבר עכשיו, ולא לחכות לרגע אחרון. יש כמה סוכנויות שמציעות חבילות של טיסה+לינה, ואפשר גם להרכיב את החבילה בעצמכם. מאחר שהכיף הגדול ביותר הוא פשוט להסתובב ברחובות ולצלם, הביאו את הגטקעס והגופיות התרמיות וצאו לרחובות!

מתי: 8-25.2.2020

מה עושים: כמו בכל שנה גם השנה יתקיימו בימי הקרנבל למעלה מ-50 אירועים שונים, סיורים, פסטיבלים, מופעים, תהלוכות, הצגות ואטרקציות.
אירוע הפתיחה הגדול (“Festa Veneziana”) יחל ביום שבת, ה-8 בפברואר החל מהשעה 18:00 על גדת ה-Cannaregio, עם מופע אמנויות מרהיב וימשך אל תוך הלילה עם המון מוסיקה, יין, אוכל ונציאני וריקודים.
ב- 9 בפברואר, בין השעות 10:30-13:00 יתקיים מצעד סירות חתירה על המים.
בין ה- 20 ל- 22 בפברואר יתקיימו תהלוכות תחפושות והקהל הוא זה שיחליט מי עולה לגמר אשר ייערך ב- 23 בפברואר. גם אתם יכולים להשתתף בתחרות! כל מה שאתם צריכים לעשות זה למלא את הטופס מהאתר (יהיה זמין החל מדצמבר) ולשלוח אותו. בהצלחה!
וגם הילדים מתחפשים… ב- 24 בפברואר תתקיים תהלוכת תחפושות מיוחדת לילדים!

לאתר הקרנבל

כדאי לדעת: לצד האירועים החינמיים, תוכלו להשתתף במגוון אירועים מיוחדים בתשלום (במחירים שמתחילים ב-100 יורו לאדם ומגיעים גם לאלף…), כך שאם תמיד חלמתם להשתתף בנשף מפואר בארמון, זאת ההזדמנות שלכם. רק אל תשכחו לדאוג לתחפושת ומסיכה.

לינק לרכישת כרטיסים

 

 

קרנבל הניוקי של ורונה

הקרנבל בוורונה הוא מהותיקים באיטליה. הוא נחגג החל מ-1531 ועיקרו הוא הניוקי – מנת האוכל המסורתית שעשויה מקמח תפוחי אדמה. רוב התושבים מגדירים אותו כאירוע ההיסטורי החשוב ביותר של השנה.

מתי: 25.2.2020

מה: תהלוכות רחוב, מופעים והמון מאכלים פופולריים של המסורת הקולינרית המקומית, בוריאציות ומתכונים שונים. המופע המרכזי מתקיים בכיכר סן זנו, ממש מול הקתדרלה, משם גם יצא המצעד שיעבור במרכז העיר כולה.

בין האירועים המומלצים: תחרויות השיט על נהר אדיג’ה (Adiga), מצעד המסכות הצבעוני שיוצא מפיאצה ברה (Piazza bra) ונע לאורך מסלול של 6 ק”מ וכמובן – חלוקת הניוקי להמונים (Gran Gnocoland) שמתקיימת בפיאצה סן צנו (Piazza San Zeno) שחותמת את האירוע.

לאתר קרנבל הניוקי של וורונה

*אפשר לתכנן טיול שמשלב גם את הקרנבל של ורונה וגם את הקרנבל של ונציה! במקרה כזה, כדאי ללון באחת משתי הערים, לשכור מכונית (במקרה שבחרתם בוורונה) או להשתמש ברכבת. אנו ממליצים לקנות את כרטיסי הרכבת מראש, כדי להבטיח את מקומכם…

 

קרב זריקת התפוזים באיבראה

קרנבל שנערך אחת לשנה בעיירה הקטנה איבראה, מצפון למילאנו.

יש לקרנבל רקע היסטורי של מרד העם בשלטון, אבל לא לגמרי ברור איך זה הפך לקרב תפוזים מטורף. וזה באמת מטורף. כי קבוצות קבוצות, בתלבושות ובשיריון מלא, נלחמות זו בזו בשיא הרצינות. זורקים שם אלפי טונות של תפוזים שמתעופפים באוויר לכל עבר. הצופים האמיצים ביותר מתקרבים אל הקרב מאחורי רשתות, אבל גם הרשת לא לגמרי מגינה… מי שמשתתף בקרב עצמו הם רק אנשי הקבוצות המתחרות, יתר האנשים (כולל אנחנו) לובשים מעין כובעים אדומים מצחיקים כדי שיזהו אותם ויחוסו עליהם. זה מצחיק, וזה מסעיר וזה גם קצת מפחיד. מומלץ!

הקרנבל נמשך כמה ימים וכולל כמה טקסים ותהלוכות. גם הקרב עצמו נערך פעמיים או שלוש, אך אנחנו ממליצים להגיע לקרב הראשון – ביום ראשון אחר הצהריים. זהו בעצם השיא של הקרנבל, וזה בעצם מספיק. כמה אפשר ללכת בתוך בוץ של תפוזים מעוכים??? (טיפ: אם יש לכם מגפי גומי – זה המקום להשתמש בהם).

מתי: 22-25.2.2020

לאתר קרב זריקת התפוזים באיבראה

הקרנבל של ברצלונה

בדומה לקרנבל בריו דה ז’נרו, גם כאן מתאפיין הקרנבל במצעד ענק, רקדנים, תזמורות, תלבושות נפלאות ומוסיקה שמחה.
חגיגות הקרנבל בברצלונה שמות דגש מיוחד על האוכל – ואפשר למצוא מעדנים ומאכלים מיוחדים לקרנבל ולדגום מהמגוון האדיר של נקניקים מסוגים שונים של בשר.
מתי: 20-26.2.2020
מה: תחרויות אכילת נקניקיות, תהלוכות, להטוטנים, תזמורות, זמרים ורקדנים בלבוש מרהיב.

למידע על הקרנבל בברצלונה

 

הקרנבל בסיטג’ס, מדרום לברצלונה

במרחק של כ-15 קילומטר מברצלונה חוגגים את הקרנבל, יחד עם תוספת יחודית של הקרנבל הגאה והססגוני.
מתי: 18-26.2.2020
מה: תהלוכות, מופעים, מצעדים, תחפושות ססגוניות, מוסיקה וריקודים.
לאתר הקרנבל בסיטג’ס

 

קרנבל התעוררות האביב (Kurentovanje) בעיר פטוי שבסלובניה

מבין כל הקנבלים שהזכרנו, הקרנבל הסלובני הוא אולי הצנוע ביותר, אבל גם זה ששומר יותר מכולם על מאפיינים מסורתיים ועל מורשת ארוכת ימים. הדמות הבולטת של הקרנבל היא מפלצת הקורנט – דמות שמבשרת את סוף החורף ותחילת האביב, וכל האירועים הם בעלי משמעות מיסטית על גירוש החושך והקור של החורף והכנסת האביב והאור.
מתי: 14-25.2.2020
מה: במהלך כל ימי הקרנבל מתקיימים ברחבי העיר תהלוכות מסכות מסורתיות דמויות פנטזיה, מופעים ושלל אירועים.
מידע על הקרנבל

 

פסטיבל האור השנתי של אמסטרדם

ואחרון חביב להפעם, הוא אמנם לא קרנבל מסורתי, ולא קשור לחג הנוצרי… אבל מדובר בפסטיבל קסום שלגמרי שווה ביקור!
כשלושים יצירות אמנות באור של יוצרים בינלאומיים, מעצבים, אמנים ואדריכלים ימוקמו לאורך מסלול חדש בחלקה המזרחי של העיר וניתן יהיה לצפות ביצירות גם כחלק משייט בתעלות.
מתי: 28.11.2019-19.1.2020
מה: מופעי אור על המים, מסלולים בעקבות האור, תערוכות אור גרנדיוזיות ועוד.
לאתר הפסטיבל

והכי חשוב – אל תשכחו להתלבש חם, לחייך ולצלם המון.