0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

שוקי גבינה בהולנד

שוק גבינה בהולנד הוא אירוע פולקלור ססגוני ומסורתי שעוסק כולו במסחר של גבינה הולנדית – סבלים בלבוש מסורתי, נערות הולנדיות שמגישות לקהל טעימות, נגנים בתלבושת מסורתית שמנגנים בכלים עתיקים וכרוז שמסביר ברקע על כל תהליך השקילה והסחר. חגיגה אמיתית!

4 שווקי גבינה שכדאי להכיר

מחוז צפון הולנד הוא “הולנד הקלאסית”. כאן מתרכזים כל הסמלים התרבותיים המייצגים את המדינה: טחנות רוח, כפרי דייגים, שדות צבעוניים ושווקי גבינה. שווקי הגבינה הפכו אמנם לאטרקציה תיירותית, אבל מפתיע לגלות שעדיין מתקיים בשווקים אלה מסחר אמיתי וזו לא רק הצגה. בחודשי הקיץ נערכים מדי שבוע שווקי גבינה בארבע עיירות ברחבי הולנד וכדאי מאוד לבקר באחד מהם… אנו מאוד ממליצים לבדוק אם מתקיים שוק גבינה בזמן טיולכם בהולנד, ואם אפשר לשלב אותו בתכנית – אנחנו בעד!

שוק הגבינה באלקמאר (Alkmaar)

שוק הגבינה באלקמאר הוא השוק הגדול והוותיק ביותר, והוא גם השוק הפעיל ביותר, עם עונה ארוכה במיוחד: השוק מתקיים בכל יום שישי כבר מסוף מרץ בעוד ששווקים אחרים מתקיימים בדרך כלל רק ביולי-אוגוסט. האווירה בעיר היא של חגיגה גדולה ומתמשכת ובנוסף לשוק הגבינה תמצאו שם גם דוכני אוכל ואומנויות.

מתי: מועדי פתיחת השוק בשנת 2023: השוק שינה קצת את מתכונותו בשנים האחרונות, כנראה בגלל ההתחממות. החל מסוף מרץ ועד סוף ספטמבר השוק מתקיים בימי שישי ובכל מזג אוויר,  בין השעות 9.15 – 13.00. במהלך החודשים יולי ואוגוסט נערכים שווקי ערב במתכונת מיוחדת, בימי שלישי בין השעות 19.00 – 21.00.

איפה: כיכר העיר המרכזית (Waagplein). פרטים נוספים באתר של שוק הגבינה באלקמאר.

 

שוק הגבינה באדם (Edam)

העיירה אדם התפרסמה בזכות הגבינה הצהובה Edammer הקרויה על שמה. השוק של אדם קטן ואינטימי יותר מהשוק של אלקמאר, עדיין תמצאו בו קהל גדול, אבל הרבה פחות מאשר באלקמאר. השוק הוא מופע ראווה שבו תחזו בחברי גילדת הגבינה נושאים את כדורי הגבינה הצבעוניים לעמדת השקילה. המשתתפים לבושים בתלבושות מסורתיות וטקסי המסחר כמעט שלא השתנו בשלוש המאות האחרונות. השוק באדם מתקיים רק בחודשים יולי ובאוגוסט.

מתי: מועדי פתיחת השוק בשנת 2023: השוק מתקיים בכל יום רביעי, בין התאריכים 5.7 – 23.8, בין השעות 10.30 – 12.30.  בנוסף, שוק ערב חד פעמי יערך לכבוד יום המלך ביום חמישי, ה-27/4 בין השעות 20.30 – 22.00.

איפה: Jan Nieuwenhuizenplein. פרטים נוספים באתר של שוק הגבינה באדם.

שוק גבינה באדם הולנד

 

שוק הגבינה בגאודה (Gouda)

גאודה היא עיר נעימה כל כך, יש לה כיכר מרכזית רחבת ידיים, בית עירייה מרשים וכנסייה גדולה. אם אתם מגיעים לביקור, כדאי להגיע בימי חמישי בבוקר, אז מתקיים בכיכר הראשית שוק הגבינה המסורתי והעיר מתמלאת מבקרים. שוק הגבינה הוא פסטיבל פולקלור ססגוני ובכיכר יש דוכנים של גבינות, מזכרות ועבודות יד.

מתי: מועדי פתיחת השוק בשנת 2023: השוק מתקיים בכל יום חמישי, בין התאריכים 6.4 – 31.8, בין השעות 10.00 – 12.30. *שימו לב – בתאריכים 27.4 (יום המלך) וב-15/5 לא יערך שוק!!!.

איפה: כיכר השוק (Markt). פרטים נוספים על שוק הגבינות בגאודה תוכלו למצוא כאן.

 

שוק הגבינה בוורדן (Woerden)

בנוסף לארבעת שווקי הגבינה הידועים של הולנד יש שוק גבינה אחד שהוא יותר קטן. שוק הגבינה של וורדן נערך במתכונת צנועה ומצומצמת מדי שבת במהלך הקיץ. עם זאת, אחת לשנה ובסוף העונה השוק נערך במתכונת חגיגית ואז הוא הופך לשוק תיירותי מן המניין…

מתי: מועדי פתיחת השוק בשנת 2023: השוק מתקיים בימי שבת בין התאריכים 22.4.23 עד ה-19.8, בין השעות 11.00 – 13.00.

איפה: Kerkplein. פרטים נוספים באתר של שוק הגבינה בוורדן.

 

ולסיום, כמה טיפים לביקור בשוק גבינה עם ילדים

* לא חייבים לצפות בשוק מההתחלה ועד הסוף, שעה תיתן לכם מושג טוב של הרעיון ואז תוכלו להמשיך ולטייל ברחובות סביב.

* בימי השוק העיירות הומות אדם ויותר קשה למצוא מקום חניה. מומלץ להגיע כעשרים דקות עד חצי שעה קודם ואז לא צפויה בעיה.

* השווקים מתקיימים בכל מזג אוויר – גם בגשם.

* לא לשכוח לטעום מהגבינה…!

טיפים להתארגנות כללית לקראת הטיול: לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לצפות בסרטון שלנו עם טיפים מעשיים ובדוקים לאריזה לקראת טיול משפחתי. אתם גם יכולים להוריד את רשימת הציוד המפורטת שלנו וגם את הצ’ק ליסט לפני הנסיעה שהכנו עבורכם. הם יעזרו לכם בתהליך ההתארגנות לטיול. ואל תשכחו את המדריך שלנו להולנד ואת חוברת ההפעלה לילדים.

לילדים אתם יכולים גם להדפיס את הטבלה שהכנו כדי שיוכלו לספור את הימים.