0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

כרטיס המוזיאונים ההולנדי

נוסעים לטיול משפחתי להולנד ורוצים לשלב בטיול ביקור במוזיאונים? חשבתם לקנות את כרטיס המוזיאונים ההולנדי? ריכזנו עבורכם כצה פרטים וטיפים על הכרטיס

כרטיס המוזיאונים ההולנדי (musemkaart) שינה את כללי השימוש שהיו נהוגים בו בעבר, במטרה להבטיח שהכרטיס יהיה כרטיס אישי ולא יעבור מיד ליד. גם במתכונת החדשה הכרטיס עשוי להיות משתלם מאוד ולחסוך בהוצאות הטיול, וכדאי להכיר אותו ואת כללי השימוש החדשים.

בעבר הכרטיס היה תקף לשנה, ובמשך שנה ניתן היה להיכנס למספר בלתי מוגבל של מוזיאונים – מתוך כ-400 מוזיאונים שותפים ברחבי הולנד.

לאחר מכן השתנו הכללים כך שמי שקנה כרטיס קיבל בפועל כרטיס זמני – התקף לחודש ימים בלבד, וללא הגבלה במספר המוזיאונים. הולנדים, בעלי כתובת הולנדית וחשבון בנק הולנדי יכלו להאריך את תוקף הכרטיס, וכרטיס קבוע נשלח אליהם בדואר.

כעת – אפשר לקנות במספר רב של מוזיאונים כרטיס זמני – התקף לחודש ימים –  המוגבל למימוש עד חמישה מוזיאונים. במקרים רבים, גם עם מגבלה זו, הכרטיס עדיין יוצא משתלם. נוסף על כך, תוכלו גם להאריך את תוקף הכרטיס מזמני לשנתי – ואז שוב אין מגבלה במספר המוזיאונים.

הארכת הכרטיס אינה מוגבלת לתושבים הולנדים – גם מי שאינו תושב הולנד יכול להאריך את תוקף הכרטיס אונליין ולבקש שישלחו לו את הכרטיס הקבוע בדואר (לכתובת הולנדית בלבד). כלומר, אם השהות שלכם בהולנד ארוכה יחסית, ויש לכם שם כתובת קבועה, תוכלו לבקש את הארכת הכרטיס ולקבל אותו בדואר אליכם. אחרי שהכרטיס יגיע (ההערכה היא 5-3 ימי עסקים), תוכלו להשתמש בו ללא הגבלה עד תום השנה.

 

כמה טיפים על כרטיס המוזיאונים ההולנדי

האתר של כרטיס המוזיאונים הוא כמעט כולו בהולנדית. בעצם – כרטיס המוזיאונים נועד במהותו להולנדים….

אפשרות אחת היא לקבל את הכרטיס הזמני, להשתמש בו בחמישה מוזיאונים ובזה לסיים.

*יש לודא שבמעמד הרכישה הכרטיס “מופעל”. שימו לב לעניין זה: הדגישו בקופה את חשיבות הפעלת הכרטיס, כדי למנוע מצב שתגיעו למוזיאון הבא והכרטיס לא יהיה “מופעל”.

אפשרות שניה היא לקנות כרטיס זמני ואז לבצע רישום אונליין  – לצורך קבלת כרטיס קבוע בדואר.

בתהליך רישום האונליין תתבקשו לציין את מספר הכרטיס הזמני, לצרף תמונה ולכתוב כתובת למשלוח.

הכתובת שתמלאו בטופס הזה היא הכתובת בהולנד שאליה תרצו שהכרטיס ישלח.

 

איפה קונים את הכרטיס הזמני?

בחלק גדול מהמוזיאונים המשתתפים בכרטיס אפשר לקנות את הכרטיס, ולכן מומלץ לוודא שהמוזיאון הראשון שאתם מבקרים בו הוא מקום שבו גם אפשר לקנות אותו.

הרשימה המלאה של המוזיאונים שהם גם תחנת מכירה מופיעה באתר הכרטיס, כאן.

 

האם הכרטיס משתלם?

שאלת הכדאיות תלויה במידת השימוש שתעשו בכרטיס – אם אכן תממשו אותו בחמישה מוזיאונים, שדמי הכניסה אליהם יחסית גבוהים, הוא יכול עדיין לחסוך לכם לא מעט…

הנה למשל, עבור משפחה של שני מבוגרים ושלושה ילדים עלות הכרטיס היא 64.90 יורו למבוגר ו-32.45 לילדים ונוער, לכך יש להוסיף עמלה שהם גובים בסך 5 יורו לכרטיס ובסך הכול  252.15 יורו.

עכשיו נבחר חמישה מוזיאונים, שיש סיכוי שמשפחה ישראלית אכן תרצה לבקר בהם במסגרת טיול משפחתי של שבוע/שבועיים:

המוזיאון הפתוח בארנהם – 88.5 יורו

מוזיאון הרכבות באוטרכט – 87.5 יורו

מוזיאון המדע נמו באמסטרדם – 87.5 יורו

בית אנה פרנק – 35 יורו

טירת מאודן – 58 יורו

סך הכול: 356.5 יורו, כלומר חסכון של כ-104 יורו.

טיפים להתארגנות כללית לקראת הטיול: לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לצפות בסרטון שלנו עם טיפים מעשיים ובדוקים לאריזה לקראת טיול משפחתי. אתם גם יכולים להוריד את רשימת הציוד המפורטת שלנו וגם את הצ’ק ליסט לפני הנסיעה שהכנו עבורכם. הם יעזרו לכם בתהליך ההתארגנות לטיול. ואל תשכחו את המדריך שלנו להולנד ואת חוברת ההפעלה לילדים.

לילדים אתם יכולים גם להדפיס את הטבלה שהכנו כדי שיוכלו לספור את הימים.