0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

מוזיאונים בפריז עם ילדים

אוצרות גדולים של התרבות האנושית מרוכזים במוזיאונים של פריז, וכדאי לבקר בהם, גם עם הילדים. כל משפחה יכולה לבחור לעצמה את המינון המתאים לה ולשלב כמה מוזיאונים במסלול שלה.

ההמלצה שלנו היא לבקר במוזיאון אחד גדול לאומנות כמו מוזיאון אורסיי (Musee d’Orsay) או מוזיאון הלובר (Louvre), מוזיאון אחד למדע או טבע ואולי מוזיאון אחד או שניים קטנים נוספים כמו מוזיאון האורנז’רי (Musee de l’Orangerie), מתחם דאלי (Espace Dali) או מוזיאון השעווה (Musee Grevin).

מוזיאון הלובר

הלובר הינו המוזיאון הגדול והפופולרי ביותר בעולם ואחת ההתלבטויות בתכנון מסלול הטיול בפריז היא האם להתאמץ ולבקר בו, שכן מדובר על מוזיאון שהתורים בכניסה שלו מאוד ארוכים, ההתמצאות בו לא קלה והצפיפות גדולה. אבל אם עוד לא ביקרתם בו, הלובר הוא חובה תרבותית.

מאולם הכניסה הראשי של המוזיאון אשר מתחת לפירמידה יש גישה לשלושת אגפי המוזיאון – הצפוני, המזרחי והדרומי. בסיור מזורז, תוכלו להיכנס ולהתרשם מהמונה ליזה ולהתבונן בפסל היפיפה של וונוס ממילו. לסיור יותר מעמיק שלבו גם ביקור באגף מצרים העתיקה והניחו לילדים להוביל אתכם בחיפוש אחר מומיות. לחלופין – בקרו בחדרים הנפוליאוניים, דירת הפאר של הקיסר נפוליאון ששכן זמן מה בתוך מבנה הלובר ונסו לספור כמה נברשות יש ואיזו נברשת היא המפוארת ביותר.

מה אפשר לעשות בסביבה?

את הביקור במוזיאון הלובר אפשר לשלב עם ביקור בגני טווילרי (Jardin des Tuileries) היפים, ביקור במוזיאון אורנג’רי או בכיכר הקונקורד. פרטים נוספים במסלול מס’ 5 במדריך שלנו.

פריז עם ילדים

 

מוזיאון אורסיי

מוזיאון אורסיי (Musee d’orsay) שוכן בתחנת רכבת לשעבר שנבנתה לכבוד היריד הבינלאומי של שנת 1900. עם השנים התחנה התיישנה והוחלט להפוך אותה למוזיאון. למי שאוהב אומנות אימפרסיוניסטית המוזיאון הוא בגדר חובה אך הביקור מומלץ גם למי שאינו מכיר סגנון אומנותי זה.

המוזיאון מאוד מתאים לביקור עם הילדים. ניתן להגיע למוזיאון לביקור קצר של שעה וחצי עד שעתיים ולהתמקד באולם המרכזי ובכמה גלריות מומלצות. אפשר גם לעלות לעמדת התצפית בקומה העליונה של האולם הראשי. אם רכשתם את כרטיס המוזיאונים תוכלו לגשת לתור בכניסה C שהוא קצר בהרבה מהתור הרגיל.

מה אפשר לעשות בסביבה?

לאחר הביקור במוזיאון אפשר להמשיך בטיילת החדשה עד גשר אלכסנדר השלישי ומשם דרך כיכר האינוולידים (Place des Invalides) הגדולה למוזיאון הצבא (Musee de l’Armee), לקבר נפוליאון (Tombeau de Napoleon) , ולמוזיאון רודן (Musee Rodin). פרטים נוספים במסלול מס’ 10 במדריך שלנו. אפשר להמשיך גם לשאנז אליזה (מסלול 8) או למגדל אייפל (מסלול 5) ואת מוזיאון הצבא ומוזיאון רודן להשאיר ליום אחר.

 

המוזיאון לאומנות מודרנית במרכז פומפידו

מרכז פומפידו (Centre Pompidou) עם הצינורות החיצוניים הבולטים נחשב למבנה מהפכני ממש כשנחנך בשנת 1977. לחובבי האומנות המודרנית המוזיאון במרכז פומפידו הוא בגדר חובה. בנוסף לתערוכות הקבע הוא מציע תערוכות מתחלפות, מתחמי הפעלה לילדים ותצפיות נהדרות על העיר.

בקומות הרביעית והחמישית שוכן המוזיאון הגדול והחשוב ביותר באירופה לאומנות מודרנית, עם יצירות של פיקאסו, מאטיס, קנדינסקי ואחרים. בקומה הראשונה והשישית מתקיימות תערוכות מתחלפות ואם בזמן ביקורכם מוצגת תערוכה מומלצת במיוחד והתור אינו ארוך מידי, כדאי לבקר בה, וגם העלייה לקומה השישית במדרגות הנעות השקופות היא חוויה מהנה עם תצפית פנורמית על פריז. במרכז יש גם מתחם קטן לילדים בהשראת עולם האומנות.

מה אפשר לעשות בסביבה?

אפשר לבלות במוזיאון, ברחבה הסמוכה לו בה מתקיימות הופעות רחוב שונות ובמדרחובים שמסביב כחצי יום ואף יותר. אפשר לשלב ביקור במרכז לה-האל הסמוך, מרכז קניות תת קרקעי ענק ומעליו גן ומתאים גם לבילוי ביום גשום. מעל המרכז יש גן הרפתקאות מעולה לילדים ויש גם את מוזיאון אן ארב (Musee en Herbe) המיועד במיוחד לילדים. פרטים נוספים במסלול מס’ 2 במדריך שלנו, וניתן לשלב עם מסלולים נוספים.

מוזיאונים בפריז עם ילדים

 

מוזיאונים נוספים שכדאי לבקר בהם עם ילדים

מוזיאון אורנז’רי

במוזיאון אורנז’רי (Musee de l’Orangerie) תוכלו להתרשם מיצירותיו הנהדרות של קלוד מונה, והאוסף המצומצם, אך המשובח של יצירות אימפרסיוניסטיות, הופכים את הביקור בו להנאה מתומצתת ומרוכזת. גודלו מתאים בדיוק לשיתוף פעולה גם מצד הילדים, מבלי שיתעייפו. ניתן לשלב את הביקור במוזיאון עם ביקור במוזיאון הלובר וגני טווילרי.

מוזיאון רודן

מוזיאון רודן (Musee Rodin) מוקדש לחייו וליצירתו של הפסל אוגוסט רודן. המוזיאון שוכן בבית האחוזה שבו התגורר רודן בשנותיו האחרונות וכולל אוסף גדול של פסלים. אם אינכם מעוניינים לבקר בכל המוזיאון, תמורת דמי כניסה סמליים לגן בלבד אפשר לראות את הפסל המפורסם היותר של רודן, “האדם החושב” ועוד פסלים רבים ויפים אחרים.

מוזיאון גרוון

מוזיאון השעווה גרוון (Musee Grevin) שוכן בתוך פסאג’ ז’ופרואה והמבנה שלו ייחודי, בסגנון בארוק המעניק למבקר בו תחושה תיאטרלית חגיגית. לצד ידוענים צרפתים מוצגים במוזיאון גם ציירים, סופרים, פוליטיקאים וידוענים בינלאומיים מוכרים רבים וכן דמויות מצוירות שבחדרן מדגים קוסם תרגילי אחיזת עיניים משעשעים.

מוזיאון המדע ועיר הילדים

מוזיאון המדע נמצא בפארק דה לה וילט (Parc de la Vilette) בקצה הצפון-מזרחי של העיר והוא  הגדול בסוגו באירופה. יש בו כמה מתחמים ופעילויות: עיר הילדים, פלאנטריום, קולנוע גאוד, צוללת אמיתית ותערוכות קבועות ומתחלפות בקשת רחבה של נושאים: שעשועי אור, חקר החלל, מתמטיקה, אנרגיה, כלי תחבורה ועוד. רוב התערוכות כוללות הפעלות, מסכי מגע ומשחקים לילדים. זהו מוזיאון מרתק במיוחד ואפשר לבלות בו שעות רבות.

בנוסף למוזיאונים הללו תוכלו למצוא בספר פרטים על מוזיאונים רבים נוספים ורעיונות לשילובם במסלול הטיול שלכם בפריז. בהחלט מומלץ לשלב ביקור במוזיאונים במסלול הטיול שלכם, ולפעמים אף כדאי לקרוא קצת על המוזיאון לפני על מנת להגיע מוכנים, לדעת קצת יותר מה מצפה בפנים ולמצוא את נקודות העניין שלכם מתוך כך האפשרויות שיש לכל מוזיאון להציע. 

 

מתכננים את הטיול שלכם לפריז? מוזמנים להיכנס לכתבות שלנו על כרטיס המוזיאונים של פריז ועל מועדי פתיחת אתרים בפריז ואירועים מומלצים בקיץ בעיר כדי להתעדכן וגם לקרוא על אתרי החובה בעיר. ואם אתם מתכננים להגיע לדיסנילנד אל תשכחו לקרוא את הטיפים שלנו שיבטיחו לכם בילוי מוצלח ומהנה בפארק.

טיפים להתארגנות כללית לקראת הטיול: לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לצפות בסרטון שלנו עם טיפים מעשיים ובדוקים לאריזה לקראת טיול משפחתי. אתם גם יכולים להוריד את רשימת הציוד המפורטת שלנו וגם את הצ’ק ליסט לפני הנסיעה שהכנו עבורכם. הם יעזרו לכם בתהליך ההתארגנות לטיול. ואל תשכחו את המדריך שלנו לפריז ואת חוברת ההפעלה לילדים.

לילדים אתם יכולים גם להדפיס את הטבלה שהכנו כדי שיוכלו לספור את הימים.