0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

טיול בקרוואן באירופה עם ילדים

טיול בקרוואן מכתיב סגנון טיול ייחודי וחוויתי: קצב איטי, בילוי באתרי קמפינג בחיק הטבע, עצמאות ודינמיות. היתרון הגדול הוא שמצד אחד אתם נעים ממקום למקום, ועדיין – לא צריך לארוז ולפרוק במהלך הטיול, יש בו מטבח, מיטות קבועות וכל אלו מעניקים תחושה של יציבות ובית שני. בטיול עם ילדים זהו יתרון של ממש.

 

הקרוואן מאפשר לכם לעשות טיול מעגלי מתגלגל, שבו עוברים ממקום למקום ללא צורך לחזור אל מקום לינה קבוע וכך מצמצמים את הנסיעות. טיול כזה הוא גם פתרון מצוין ליעדים שבהם המרחק בין האטרקציות המעניינות גדול ולא נוח לערוך טיול כוכב.

תרבות הקמפינג באירופה מפותחת מאוד. תוכלו להנות מתנאים מצוינים בחניונים ברמות נוחות שונות (החל מתנאים בסיסיים ועד פאר של ממש), מקומות חניה מוסדרים לקרוואנים, עמדות טיפול ברכב ועוד.

טיול בקרוואן אינו מתאים לכל משפחה. הקרוואן אינו רק מקום לינה שמניחים בו את הראש בסוף היום – הוא דורש התארגנות וטיפול ברמה היומיומית. שמירה על סדר באופן שוטף, תפעול מערכות המים והביוב, והתמקמות בחניית הלילה. מי שחשובה לו הנוחות של צימר, שירות חדרים, מגבות חדשות או שירות של ארוחת בוקר, טיול מסוג זה אינו בשבילו. אם אתם מתלבטים לגבי הטיול המשפחתי הבא, חשבו על השיקולים בעד ונגד, ואולי יתברר לכם שכדאי לכם לנסות.

טיול בקרוואן עם ילדים – אז למה כן?

מקום לינה קבוע

הקרוואן משמש לכם בית קבוע במהלך הטיול. לכל אחד יש את המיטה שלו, לא צריך לפרוק ולארוז, וכל הציוד שלכם זמין בכל עת. תמיד יש לכם שירותים צמודים, והמטבח זמין באופן שמאפשר לכם הכין ארוחות כרצונכם, ואף לערוך פיקניקים בחיק הטבע בקלי קלות. העובדה שיש לכם מטבח בכל עת יכולה להביא לידי חיסכון משמעותי בהוצאה על אוכל, ולמסעדות הולכים רק כשרוצים ולא כשצריכים. שומרי כשרות יכולים להכין אוכל כשר בנוחות מירבית.

פחות נסיעות

בטיול עם קרוואן אין צורך בנסיעות הלוך ושוב כמו בטיול כוכב, דבר שמוביל להפחתה משמעותית בנסיעות. אפשר להגיע ליעדים רחוקים יותר, לערוך את הנסיעות הארוכות בסוף היום וכך להתחיל את היום קרוב למקום חפצכם.

מרחב

במהלך הנסיעות יש לילדים מרחב גדול בהרבה מאשר במכונית פרטית, שבה הילדים יושבים בצפיפות רבה. בין מושבי הילדים יש שולחן שבו הם יכולים לשחק ולצייר ואם צריך אז גם להתרחק מעט זה מזה. כך ייחסכו מכם עימותים רבים במושב האחורי, שהם חלק בלתי נפרד ומתיש בכל טיול.

חניונים מותאמים לקרוואנים

קל ופשוט למצוא חניונים לחניית לילה, גם בשיא עונת התיירות. מרבית החניונים הם מקומות קסומים בחיק הטבע שהשהייה בהם היא חוויה בפני עצמה. רובם כוללים גני שעשועים ומרחבים להתרוצץ בהם ולשחק. הילדים יכולים להסתובב בחופשיות באתרי הקמפינג ולפגוש ילדים אחרים. יש חניונים הסמוכים לפארקי השעשועים הגדולים באירופה והם מאוד נוחים עבור המטיילים בקרוואן שיכולים לחנות בסמוך לפארק ולהתחיל את היום בפארק מוקדם וללא נסיעות.

גמישות בטיול עם קרוואן

הטיול בקרוואן מעניק גמישות נפלאה. בעוד שבבתי מלון ובצימרים מומלץ מאוד להזמין מקומות לינה מראש כדי להימנע ממצבים בהם אנחנו מגיעים ליעד מאוחר ומתקשים למצוא מקום לינה. בטיול עם ילדים חיפוש לינה באופן ספונטני יכול להיות מלחיץ ולא נעים. בקרוואן קל להיות גמישים ולשנות תוכניות: אם מקום מסויים מצא חן בעיניכם – אפשר להאריך בו את השהות. אם מזג האוויר לא טוב – אפשר לנסוע למקום שבו התחזית טובה יותר.

 

טיול בקרוואן עם ילדים – אז למה לא?

אופי הנהיגה בקרוואן

הנהיגה בקרוואן קשה יותר מנהיגה ברכב פרטי. הרכב ארוך וכבד וקשה לתמרון, ולפעמים תגיעו לכבישים צרים ולמקומות בהם הנסיעה עם קרוואן אינה אפשרית או מאתגרת. מציאת חנייה מותאמת לקרוואנים עשויה להיות גם היא משימה הדורשת זמן וסבלנות ולערים גדולות מוטב שלא להיכנס כלל.  גם לנהג מנוסה, שרגיל בנהיגה ברכב גדול, הנהיגה בדרוואן דורשת סבלנות והסתגלות.

התחזוקה של הקרוואן

בטיול בקרוואן אתם עושים הכל: עורכים קניות, מבשלים, רוחצים כלים, מנקים ומסדרים לבד את המיטות. השטח קטן, ואין מנוס משמירה תמידית על הסדר. לפני כל יציאה לדרך עליכם לדאוג להכניס את הציוד לארונות ולא להשאיר דבר בכיור או מחוץ לארונות – אחרת יש חשש שמשהו יעוף בזמן הנסיעה. צריך גם לדאוג באופן שוטף לריקון ומילוי מכלי המים והביוב.

מרחב

בהשוואה למכונית פרטית יש בקרוואן מרחב גדול, אבל בהשוואה לחדר במלון מרחב המגורים קטן בהרבה. זה עשוי להיות מגבש, אבל לא תמיד קל.

גמישות

עליכם להתאים את הטיול לקרוואן: לנסוע באזורים מתאימים, להימנע מערים גדולות, להגיע בזמן לחניית לילה כדי שתוכלו להספיק להתארגן, וגם היציאות בערב מוגבלות למקומות שהם בקרבת החניון. אחרי שהתמקמתם בחניון, כבר לא תצאו איתו שוב באותו ערב.

תנאי מזג האוויר בטיול

הטיול באוטו-בית מתאים בעיקר למשפחות שאוהבות סגנון טיול המבוסס על שהייה בחוץ ובחיק הטבע. מזג אוויר גשום וקר עלול להקשות מאוד על המטיילים, הרבה יותר מאשר בטיול רגיל. בעונות המעבר רצוי לא לקחת סיכונים.

 

כמה טיפים לטיול בקרוואן עם הילדים

* ככל שתקדימו להזמין את הקרוואן יגדל הסיכוי לזמינות כלי הרכב ולמחירים טובים יותר. חברות ההשכרה מתחייבות בדרך כלל לקטגוריה של כלי רכב ולא לדגם מסוים ולכן ככל שהפניה ישירה ומוקדמת יותר גדל הסיכוי לקבל את הרכב שרציתם. בטיול באירופה אני ממליצה בחום להזמין את הקרוואן הקטן ביותר האפשרי להרכב המשפחה שלכם.

* בעת שכירת הקרוואן מוצעות לכם תוספות, בדרך כלל בתשלום נוסף: שולחן מתקפל, מצעים, כלי אוכל ועוד. בטיולינו הראשונים ניסינו לחסוך בעלויות ההשכרה וסחבנו עמנו מהארץ ציוד רב, ונאלצנו לקנות לא מעט השלמות של דברים שהתבררו כחסרים. בסופו של דבר זה לא חסך כסף והכביד עלינו מאוד. בטיולים האחרונים שלנו שכרנו את כל הציוד הדרוש, ועשינו רק מעט השלמות קטנות לפי הצורך. נסו להקל על ההתנהלות בטיול כמה שאפשר.

* ביום שבו מקבלים את הקרוואן צריך להגיע עם הרבה סבלנות, במיוחד כשיש ילדים. צריך לבדוק היטב את הרכב, להבין איך המערכות בו פועלות (מומלץ לרשום או להקליט את כל המידע) ולהתחיל את הנסיעה ברוגע. מומלץ להיכנס לסופר גדול כבר בהתחלה להצטיידות ראשונית. קחו בחשבון שהתארגנות וההתאקלמות באוטו/בית החדש עשויה לקחת קצת זמן. הקדישו לזה את הזמן בכיף, יחד עם הילדים, כחלק בלתי נפרד מחוויות הטיול.