0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

טיול עם ילדים במערות נטיפים בסלובניה

מערות הנטיפים אשר באזור קארסט אשר בסלובניה הן מהגדולות והמרשימות בעולם. למעשה, תופעת הטבע המכונה קארסט קרויה על שם חבל הארץ זה בסלובניה, שבו נחקרה לראשונה התופעה הגאולוגית המעניינת הזו, שהיא למעשה תהליך כימי של המסת סלע על ידי מים כתוצאה ממפגש בין סלע גיר, מים ופחמן דו חמצני ואחת התוצאות של תהליך ההמסה היא היווצרות מערת נטיפים.

בסלובניה יש כ-8,000 מערות שנוצרו בתהליך הקארסט. הידועות והעשירות ביותר בנטיפים הן מערות פוסטוינה ושקוציאן. הביקור במערות הוא חובה, ולפחות במערה אחת! ביקור במערת נטיפים עם ילדים זו חוויה ובכתבה בחרנו לפרט על ארבע מן המערות המעניינות ביותר. בכל אחת מהן אפשר לערוך סיור רגיל המיועד לקהל הרחב ואפשר להזמין בתיאום מראש סיורים מיוחדים ומעמיקים יותר.

מערת פוסטוינה

מערת פוסטוינה (Postojnska jama) היא תחנת חובה במסלול הטיול בסלובניה. סלובניה מפורסמת במערות הנטיפים שבה ומערה זו היא המפורסמת מכולן. המערה מרשימה, עם אולמות על גבי אולמות שבהם תלויים אינספור נטיפים מרהיבים. מאוד נוח לטייל בה וחלק מהסיור נערך ברכבת חשמלית פתוחה המובילה את התיירים בין מחילות ונטיפים אל האזור העיקרי של הסיור ואל האולמות היפים ביותר במערה. גם ההמשך של המסלול ברגל נוח מאוד וניתן לעשות אותו גם עם עגלה. בנוסף, קל מאוד להגיע למערה, היא נמצאת במרכז סלובניה וקרובה לכביש המהיר. בחדשים מאי-ספטמבר מתקיימים סיורים במערת פוסטוינה מדי שעה ומי מכם שמתכנן לנסוע בחגים, באפריל ואוקטובר יש 4 סיורים במהלך היום, כל שעתיים החל מ 10:00.

מה אפשר לעשות באזור? צמוד למערה יש פארק חבלים המציע מסלולים אתגריים בחמש רמות קושי שונות, כולל מסלול המתאים לילדים החל מגיל 4. הביקור בפארק יכול להימשך כשלוש שעות. פרטים נוספים על הביקור במערה וגם בפארק חבלים תוכלו למצוא במסלול 14 במדריך שלנו לטיול משפחתי בסלובניה.

 

מערת שקוציאן

הביקור במערת שקוציאן (Skocjanske jame) הוא אחד משיאי הטיול המשפחתי בסלובניה. הסיור במערה יוצא בכל שעה עגולה, נמשך כמעט שעתיים ואורכו כשלושה קילומטרים. ההליכה אינה מאומצת במיוחד אך עשויה לעייף ילדים קטנים ולתינוקות יש להביא מנשא. בסיור עוברים באולמות אדירים, עמוסי נטיפים ולקראת סוף הסיור נכנסים לאחד האולמות המרשימים ביותר, שבו יש לחצות גשר בגובה 47 מטרים מעל נהר הרקה (Reka) הגועש שזורם בתוך המערה, חוויה מסעירה לחלוטין.

מה אפשר לעשות באזור? לאחר הביקור במערה אפשר לנסוע לפיראן (Piran) עיירה קטנה ורוויה באווירה ים תיכונית נהדרת הנחשבת לאחד מאתרי הנופש החביבים ביותר על הסלובנים. הסיור בה נמשך כשעתיים שלוש וכולל סיור בכיכר הראשית, שיטוט בסמטאות הצרות והליכה בטיילת לאורך הצד המערבי של לשון היבשה. על המערה ועל פיראן תוכלו לקרוא עוד במסלול 16 במדריך שלנו לטיול משפחתי בסלובניה ולשלב אותן במסלול שלכם.

 

מערת קריז’נה

במערת קריז’נה (Krizna Jama) יש 22 אגמים תת קרקעיים ובסיור המודרך שטים באגם העליון ביותר. הסיור במערה מתחיל בירידה מתונה ובהליכה המתאימה לילדים מגיל 5-4 עם קצת עזרה מההורים. בדרך רואים נטיפים ותופעה מיוחדת של סלעים נוצצים – ממש כמו קריסטלים או יהלומים קטנים – הנוצרים מריכוזים של סידן באדמה. בביקור במערה חובה להצטייד בבגדים חמים, הטמפרטורה בפנים היא כ-8 מעלות.

מה אפשר לעשות באזור? אפשר לשלב את הביקור במערה עם סיור מודרך בטירת סנז’ניק (Grad Sneznik) היוצא מדי שעה. מלבד הסיור בטירה עצמה כדאי להתרשם מהסביבה היפה והשקטה. מומלץ להקיף את הבריכה הצמודה לטירה ולערוך סיבוב רגלי דרך היער וחזרה, אולי תפגשו בדרך צבי או שועל. פרטים נוספים על הביקור במערה ובסביבתה תוכלו למצוא במסלול 15 במדריך שלנו לטיול משפחתי בסלובניה.

 

מערת פרדיאמה

המערה נמצאת מתחת לטירת פרדיאמה (Gradom Jama pod Predjamskin). היא מערה יפה וגדולה אך עם פחות נטיפים מאשר מערת פוסטוינה. המערה אינה מוארת והתאורה בה בוקעת מהפנסים הנישאים בידי המבקרים אשר ניתנים להם בתחילת הסיור. במערה חיים מאות עטלפים קטנטנים ובאחד האולמות תוכלו לראות קבוצות של עטלפים המתעופפים מעליכם. הסיורים במערת פרדיאמה נערכים בקבוצות קטנות ויוצאים כל שעה עגולה מהכניסה למצודה. במהלך הסיור יש לעלות כ-250 מדרגות.

מה אפשר לעשות באזור? את הביקור במערה ניתן לשלב עם ביקור במצודת פרדיאמה אשר תחתיה נמצאת המערה. כדאי לעלות עד לקצה העליון של המצודה שבו יש מערה גדולה ולטפס בגרמי המדרגות המובילים לכיוונים שונים ומאפשרים שיטוט מהנה במקום. אפשר כמובן לשלב את הביקור במערה עם ביקור במערת פוסטוינה הנמצאת במרחק של כרבע שעה משם.

 

איך מחליטים באיזו מערה לבחור?

ביקור במערה אחת – אם אתן מתלבטים בין ביקור במערת פוסטוינה או שקוציאן, השיקול הראשון נוגע לגיל הילדים ויכולת ההליכה שלהם. במערת שקוציאן נדרשת הליכה של כמעט שעתיים ואילו הסיור בפוסטוינה קל ונוח יותר וגם כולל נסיעה ברכבת חווייתית, אך מערה זו היא עמוסה יותר.

ביקור בשתי מערות – אם חשוב לכם לבקר במערות המרשימות ביותר, בחרו את פוסטוינה ושקוציאן. אבל אם אתם רוצים לגוון, ההמלצה שלנו היא לבחור במערה אחת גדולה מהשתיים הללו ובמערה קטנה יותר (קריז’נה או פרדיאמה).

חשוב להגיע מוכנים לביקור במערה עם ילדים ולהיערך מראש במידה וצריך ביגוד מסוים או שאין אפשרות לסייר במערה עם עגלה ויש צורך במנשא. במידה והסיור קצת ארוך, הכינו את הילדים וגם את עצמכם, כדי שחווית הביקור במערה תהיה טובה. אתם יכולים להיערך לטיול שלכם כבר מהארץ על ידי שימוש בצ’ק ליסט שלנו וברשימת הציוד שלנו להורדה. והכי חשוב, תהנו!