0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

וונציה עם ילדים – מקומות וטיפים

למשפחה המטיילת באזור אגם גארדה, ביקור של יום בוונציה עם הילדים הוא רעיון מצוין. זאת עיר יחידה ומיוחדת במינה, אחד המקומות היפים בעולם, וכל כולה איים צפים על המים!

ביקור באחת הערים היפות בעולם

וונציה היא בעצם אי גדול המורכב ממאות איים קטנים, כשגשרים צרים וציוריים מחברים ביניהם. כך נוצר המבנה המיוחד של התעלות, ורחובות שהם בעצם כולם מדרחובים, חלקם צרים, חלקם רחבים, ובין כולם מחברים הגשרים. נוסף לכך החנויות היפות מושכות את העין, יש מסעדות, בתי קפה, וגלידריות. אפשר להעביר יום שלם בשיטוט, ופשוט להביט סביב, להתרשם מהמבנים העתיקים היפהפיים, לחצות את הגשרים, לטעום מהמעדנים המקומיים, לצלם את הגונדולות וכמובן לעשות בוק צילום שלם לילדים.

לביקור בוונציה יש להיערך מראש: כדאי לדעת איך מגיעים, איפה חונים, איך מתניידים  – והכול כדי שהביקור ילך חלק ונוח כמה שיותר. גם אחרי שכבר הגעתם לוונציה כדאי לדעת מראש למה לצפות ולאן ללכת. האם אתם מעדיפים את המקומות הפופולריים אך הצפופים יותר או אולי את הסמטאות הפחות מוכרות, אך גם יותר רגועות ושקטות? איך מגיעים לכל מקום בוונציה ואיך מתחמקים מהתורים? בקיצור – איך להפוך את הביקור בעיר לחוויה טובה ובלתי נשכחת. בכתבה הזו ריכזנו המלצות וטיפים שישמשו אתכם בתכנון הביקור שלכם בוונציה עם הילדים. פרטים נוספים ורעיונות לשילוב הביקור בעיר במסלול הטיול שלכם, תוכלו למצוא במדריך שלנו לצפון איטליה.

וונציה עם ילדים

רעיונות לטיול בוונציה עם ילדים

אז מה עושים בעיר? אפשר ליהנות מיופייה של וונציה פשוט בהליכה איטית, ללא מטרה מסוימת, בין הסמטאות והכיכרות. העובדה שאין מכוניות מאפשרת לכם ללכת עם הילדים באופן חופשי, באווירה רגועה ובטוחה.

מלבד שיטוט חופשי אנו ממליצים לשלב גם כמה ממוקדי המשיכה הגדולים של העיר, גם אם המשמעות היא שהם יהיו צפופים במבקרים. כיכר סן מרקו היא הלב של העיר, וביקור בתוך בזיליקת סן מרקו שבכיכר הוא מרשים ממש, וללא תשלום. כדאי גם לעלות לגג הבזיליקה (העלייה לגג כן בתשלום, אך לא גבוה) ולצפות מלמעלה על הכיכר. תצפית מרהיבה נוספת היא ממגדל הפעמונים אשר בכיכר.

מוקד משיכה נוסף הוא גשר הריאלטו – גשר מפואר שחוצה את התעלה הראשית. גם כאן הצפיפות גדולה אך עם מעט סבלנות ונחישות תוכלו למצוא את מקומכם על הגשר ולזכות בתצפית מעולה על התנועה הערה שבתעלה הראשית. לא בכל יום רואים פקקי תנועה של גונדולות וסירות.

ואם כבר הזכרנו סירות וגונדולות – שיט בוונציה הוא גם אמצעי תחבורה וגם חוויה נהדרת. אפשר לשוט ב”אוטובוס”, הלוא הוא הוואפורטו, ואפשר גם לשוט בסימן ההיכר הידוע מכולם של העיר – הגונדולות.

 

כיכר סן מארקו Piazza San Marco

כיכר סן מארקו נחשבת בעיני רבים ככיכר היפה ביותר בעולם. הגודל, המבנים, המיקום ליד המים, היונים, בתי הקפה, האנשים – כל אלה משווים לכיכר קסם מיוחד. אחת החוויות מהביקור בכיכר היא להצטלם עם היונים. למרות שעיריית וונציה מנסה לסלק אותן, היונים לא מוותרות. הן ממשיכות להגיע, והילדים נהנים לרוץ בכיכר ולשחק אותן.

בזיליקת סן מרקו השוכנת בכיכר סן מרקו היא הקתדרלה הגדולה והחשובה ביותר בוונציה. הקתדרלה מכונה גם ‘כנסיית הזהב’ ומתהדרת בעיצוב עוצר נשימה הכולל פסיפסים מוזהבים ועיטורים מיוחדים המקשטים את הבזיליקה מהמאה ה- 9. אם הגעתם לבזיליקה, אל תסתפקו במראה המרשים שלה מבחוץ, כדאי להיכנס פנימה: הכנסייה מבפנים מרהיבה לא פחות מאשר בחוץ!

חשוב לדעת! התור לבזיליקה הוא ארוך, אך מתקדם מהר. לכן אל תיבהלו מהתור ואל תוותרו על הכניסה בגללו. בזמן ארוחת הצהריים ואחר הצהריים התור בדרך כלל קצר יותר מאשר בבוקר, אולם בכל מקרה – כדאי לעמוד בו.

דעו מראש שאי אפשר להיכנס לבזיליקה עם תיקי גב ולכן חבל שתעמדו בתור ורק אז תופנו לעבר שמירת החפצים שנמצאת בבניין ממול. באופן כללי – עדיף לא להגיע לוונציה עם תיקים גדולים ומסורבלים (בכל זאת יום שלם להיסחב עם תיק כבד זה קשה), אבל אם אין לכם ברירה, הפקידו מראש את התיק בשמירת חפצים.

עוד כדאי לדעת שהכניסה לבזיליקה אסורה בלבוש חשוף כמו גופיות (בעיקר מסוג “ספגטי” או סטרפלס) ולכן רצוי לבוא בחולצה שמכסה את הכתפיים או להתכסות בצעיף או בגד עליון.

טיפ: אנו ממליצים גם לעלות לגג הבזיליקה. קל לפספס את הכניסה לגג – שנמצאת ממש ליד דלת היציאה מהבזיליקה. זאת אומרת שבסוף הסיור בפנים הקתדרלה תצאו ממנה אל עבר חלל הכניסה מתחת לעמודים – בצד שמאל נמצא משקוף האבן עם מדרגות צרות אל הגג. אם פספסתם את הדלת שימו לב לא לצאת חזרה לכיכר הראשית ולשאול את אחד הסדרנים היכן הכניסה לגג.

מי שאינו נכנס לבזיליקה או שמעדיף נקודת תצפית גבוהה יותר – שקלו לעלות על מגדל הפעמונים שבכיכר. גם כאן הצרה היא בעיקר התורים. אם תגיעו מוקדם בבוקר, יש לכם סיכוי לעלות ללא המתנה ארוכה. הנוף מלמעלה מהמם ממש!

 

גשר ריאלטו

מוקד משיכה נוסף של וונציה הוא גשר ריאלטו. הגשר הוקם במאה ה- 12 ובמשך מאות שנים היה הדרך היחידה לחצות את התעלה הגדולה לצורך מעבר של אנשים וסחורות. הגשר המקורה מכיל שלושה שבילים: שניים בצדדים לאורך המעקים החיצוניים, ושביל מרכזי העובר דרך שורה של דוכנים וחנויות קטנות המוכרות מגוון מזכרות לתיירים. הגשר הוא מעין “‘נקודת חובה” בוונציה וביקור בעיר ללא חציית הגשר אינו שלם.
החנויות שעל הגשר רובן חנויות מזכרות יקרות למדי, מה שמעניין בגשר הוא התצפית על התעלה הראשית. התעלה הראשית היא בעצם עורק התנועה הראשי של העיר, כאן עוברות מרבית סירות האוטובוסים, סירות אמבולנס, משטרה, סירות משא, סירות מונית וסירות סיור. התעלה רוחשת פעילות ועל כל זה אפשר להשקיף מן הגשר. גם אם הגשר עמוס לעייפה, חכו בסבלנות עד שתמצאו פתח בין האנשים והביטו על המתרחש בתעלה. זה גם מקום מעולה לצילום תמונות קלאסיות של וונציה!

טיפ למתקדמים: צמוד לגשר הריאלטו שופץ בשנים האחרונות ארמון טדשי (Fondaco dei Tedeschi) שהוסב לכלבו יוקרתי (ויקר). במסגרת ההסדר עם העייריה על זכויות הבניה היזמים התחייבו להפוך את גג הארמון לתצפית חינמית למבקרים. מספר המבקרים מוגבל ולכן חובה להזמין את הביקור שלכם במקום מראש, באתר האינטרנט, ולהגיע בשעה היעודה. בהזדמנות זאת תוכלו גם להינות משירותים ציבוריים נקיים וחינמיים לגמרי.

 

שיט בתעלות

הגונדולה נחשבת לאחד מסימני ההיכר של וונציה. זוהי סירת עץ מסורתית וארוכה אותה משיט הגונדולייר באמצעות משוט יחיד. במשך מאות שנים הגונדולה הייתה כלי התחבורה העיקרי לאורך התעלות של וונציה, ומאז כניסתן של סירות המנוע היא משמשת בעיקר כאטרקציה תיירותית לשיט רומנטי בתעלות העיר. למרות שאפשר להסתפק בסירה רגילה, שיט בגונדולה הוא חוויה לכל המשפחה.

טיפ: אם החלטתם לשוט בגונדולה בחרו בשיט היוצא מאחת התעלות הפנימיות והשקטות. אם תבחרו בשיט בתעלה הראשית אתם עלולים להיתקע ב”פקקי תנועה”, ובכלל, השיט בתעלה הראשית פחות רומנטי וציורי מאשר בתעלות הצרות והרגועות יותר.

 

האי מוראנו

אם אתם מטייילים זריזים ממש, או שאתם שוהים בעיר ימים אחדים, כדאי לכם לשקול להרחיק מעט מן האי המרכזי ולשוט אל אחד האיים השכנים מוראנו או בוראנו. האי מוראנו התפרסם ברחבי העולם כמרכז לתעשיית זכוכית, ומייצרים כאן כלי זכוכית מרהיבים כבר כמעט אלף שנים. עד היום נחשבת זכוכית מוראנו לבעלת איכות גבוהה במיוחד. באי יש מוזיאון לזכוכית (Museo Vetrario), המציג מבחר גדול של כלי זכוכית עתיקים ומדגים את הליך ייצור הזכוכית. גם אם לא תיכנסו למוזיאון, האי כולו משובץ חנויות ומפעלי זכוכית, והמבחר גדול – החלק מחנויות “רגילות” המציעות את המזכרות השגרתיות (ועדיין יפות ממש) ועד חנויות אמנותיות ויוצאות דופן. גם המחירים נעים בטווח גדול החל ממזכרות צנועות ועד יצירות יקרות להפליא. כל אחד יכול למצוא כאן משהו.

 

המזכרות המפורסמות של וונציה

אזור כיכר סן מארקו וגשר ריאלטו עמוס חנויות המיועדות לתיירים וכנראה שלא תעזבו את העיר בלי לקנות כמה מזכרות. מזכרות פופולאריות הן המסכות, אביזר הכרחי בקרנבל המסכות השנתי בוונציה (עוד על הקרנבל אתם יכולים לקרוא בכתבה על קרנבלים ברחבי אירופה). אם אתם שוקלים לקנות מסיכה ונציאנית כדאי לרכוש אותה בחנות מסיכות של ממש, ולא באחד הדוכנים שברחוב. כך תוכלו לשמוע הסברים על המסכות שמאחורי כל אחת מהן יש סיפור, להתרשם מהמבחר ולקנות מסיכה ונציאנית אמיתית ולא חיקוי זול מסין. מזכרות פופולאריות נוספות הן מוצרים העשויים זכוכית מוראנו, הנמכרים בכל רחבי העיר וגם בגדי גונדולייר – חולצות פסים וכובע קש המזוהים עם העיר וונציה

סדנה לצביעת מסכות בונציה – אם אתם מטיילים בוונציה ומחפשים פעילות מעניינת, אולי סדנה לצביעת מסיכות יכולה להתאים לכם? הפעילות הומלצה על ידי אחת המשפחות שטיילו עם הספר שלנו (תודה משפחת שרביט :-)). הפעילות מתקיימת בחנות בשם CA macana. הסדנה בה השתתפה המשפחה מתאימה לטווח גילאים רחב ונמשכה כשעה, במהלכה הם למדו על טכניקות הצביעה השונות. כל ילד, או מבוגר יכול לבחור ממגוון רחב של מסכות בסיס וליצור מסכה ונציאנית מקורית! פרטים נוספים באתר החנות.

 

טיפים לתכנון טיול עם ילדים בוונציה

ביקור של יום שלם בוונציה יכול להיות חוויה מעייפת ומתישה לילד קטן וגם להורה, אם הוא סוחב אותו בידיים או במנשא. אם יש לכם ילדים קטנים עד גיל 5-4, כדאי לקחת עמכם טיולון קל וקומפקטי (הכי קל שתוכלו למצוא) שיעזור לכם בהתניידות כשהילדים מתעייפים וגם ישמור אותם קרוב אליכם במידה והצפיפות גדולה.

חשוב לבדוק את היתרונות והחסרונות של כל פתרון תחבורה ולקחת בחשבון את נושא החניה, הניידות וההתמצאות בעיר. הגעה ברכב היא הפשוטה ביותר אך לעתים כרוכה בפקקים ובחיפושי חניה ארוכים. אפשר לחנות בחניונים רחוקים יותר אך יש לקחת בחשבון את זמן ונתיב ההגעה מהם לעיר.

בתוך העיר אפשר לטייל ברגל או להתנייד באמצעות וואפורטו (Vaporetto), שירות התחבורה הציבורית של העיר ולרכוש כרטיס יומי למעבורות ואוטובוסים ( משתלם אם אתם עושים לפחות שלוש נסיעות).

באופן כללי האוכל בוונציה הוא יקר למדי או בינוני למדי. במסעדות הטובות צריך להזמין מקום מראש, והמסעדות המיועדות לתיירים צפופות ועל פי רוב בינוניות. הדרך הטובה ביותר לזהות מסעדה שמיועדת לתיירים חולפים היא לראות תמונות של האוכל בחזית המסעדה… אפשר לקנות סנדוויצ’ים או פיצות וגלידות בדוכנים הרבים שברחבי העיר במחירים סבירים.

טיפ של מקומיים: השיטה הבדוקה לזהות מסעדה טובה היא לעקוב אחר הגונדוליירים… אם אתם רואים גונדליירים נכנסים למסעדה בשעות הצהריים, סיכוי גבוה שזאת מסעדה טובה!

טיפים נוספים תוכלו לראות גם בסרטון שלנו על וונציה

טיפים להתארגנות כללית לקראת הטיול: לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לצפות בסרטון שלנו עם טיפים מעשיים ובדוקים לאריזה לקראת טיול משפחתי. אתם גם יכולים להוריד את רשימת הציוד המפורטת שלנו וגם את הצ’ק ליסט לפני הנסיעה שהכנו עבורכם. הם יעזרו לכם בתהליך ההתארגנות לטיול. ואל תשכחו את המדריך שלנו ואת חוברת ההפעלה לילדים.

לילדים אתם יכולים גם להדפיס את הטבלה שהכנו כדי שיוכלו לספור את הימים.