0 פריטים

סל הקניות שלך ריק


זה קצת עצוב לראות סל קניות ריק שנתחיל למלא אותו??? ;)

SHOP NOW > >

טיפים לטיול בצפון איטליה עם ילדים

הנופים, העיירות, הרכבלים, הגלידה, הפיצות וכל האטרקציות המהנות שמתאימות לכל הגילים – כל אלו הופכים את צפון איטליה לאחד היעדים הפופולריים ביותר לטיולי משפחות. השאלה היחידה היא מה לבחור מתוך כל האפשרויות…

מתי כדאי לנסוע?

החודשים המומלצים ביותר לטיול בצפון איטליה, הן מבחינת מזג אוויר והן מבחינת צפיפות, הם יוני וספטמבר. ביולי ובאוגוסט – שיא עונת התיירות – הימים ארוכים, הכול פתוח ומתקיימים אירועים רבים, אולם יש לקחת בחשבון שבחלק מהמקומות עשוי להיות חם וצפוף, בעיקר בונציה ובאגם גארדה. באזור האגמים קומו ומאג’ורה, וגם בהרי הדולומיטים פחות צפוף וסואן, גם בשיא העונה.
אזור האגמים (גארדה, קומו, מאג’ורה וגם ונציה) יכול להתאים גם לטיול מחוץ לעונת התיירות – כולל פסח (בדרך כלל באפריל) וחגי תשרי (סוף ספטמבר ותחילת אוקטובר). מזג האוויר בדרך כלל מתון ונוח ורק חשוב לבדוק מראש את שעות הפעילות; אזור הדולומיטים פחות מתאים לטיול בעונות המעבר.

הנה כמה טיפים שלנו לתכנון טיול משפחתי בצפון איטליה. מידע נוסף תוכלו למצוא כמובן גם במדריך שלנו לצפון איטליה.

צפון איטליה עם ילדים

איפה לבקר?

בטיול המשפחתי בצפון איטליה תוכלו לשלב תרבות, נופים ואטרקציות מגוונות. האזור נוח לטיולי כוכב ויש בו שלושה מוקדי עניין עיקריים. אפשר לבחור באחד מהם ולהתמקד בו, ואפשר גם לשלב בין כמה אזורים – כל משפחה בהתאם להעדפות שלה ולזמן העומד לרשותה.

אזור האגמים – האגם מפורסם ביותר הוא אגם גארדה והוא גם המתאים ביותר לטיולי משפחות. אפשר לישון שבוע במקום אחד ולנסוע כל יום למסלול אחר באזור. אגם קומו מתאים בעיקר לטיולים זוגיים ובאגם מאג’ורה תמצאו שילוב של אגם יפיפה עם איים וגנים וגם מגלשות הרים ומסלולי הליכה שמתאימים לכל הגילים.

הרי הדולומיטים – מומלץ להקדיש לאזור שלושה ימים לפחות, לעלות על רכבלים, לעשות מסלולי הליכה ולנסוע באיטיות במעברי ההרים. יש כאלו שעושים גיחה של יום אחד מאגם גארדה אולם אז יש לקחת בחשבון יום ארוך עם הרבה מאוד נסיעה ואנו פחות אוהבים ימים כאלה… עדיף להוסיף עוד כוכב לינה קטן מאשר לבלות יום שלם בנסיעות.

ונציה– בעיננו – אחת הערים היפות והמיוחדות בעולם. אפשר להקדיש לה יום או יומיים, ולהתכונן לצפיפות. כל עוד לא מנסים להספיק יותר מדי ולא נבהלים מקצת “תיירותיות” – ההנאה מובטחת. לכתבה על ונציה כולל טיפים והצעות – קראו כאן.

וונציה עם ילדים

 

 

הזמנת לינה

חשוב להזמין מקום לינה מראש, וככל שתקדימו – הרי זה משובח. כך תוכלו לבחור את המקום המתאים לכם ביותר, הן מבחינת מיקום, הן מבחינת מחיר והן מבחינת סגנון הלינה. בצפון איטליה יש אפשרויות לינה רבות שמתאימות לטיולי כוכב: צימרים, דירות נופש, בתי מלון ועוד. אנו אוהבים מאוד את הלינה באגריטוריסמו (agriturismo) – לינה כפרית, בדרך כלל בבית חווה או בבית אבן ישן, שהוסב ליחידות דיור להשכרה. אפשרות טובה נוספת היא לינה בכפרי נופש – יש באזור אגם גארדה כמה מתחמי דירות, שלרובם יש בריכות שחיה ולעיתים אף גישה ישירה לאגם. כדאי לבחור מקום במרכז העניינים, וקרוב לדרכים הראשיות, כדי להימנע מנסיעות ארוכות. באזור אגם גארדה למשל, אנו ממליצים על לינה בחלק הדרום מזרחי של האגם – בין לאציזה לסירמיונה.
קל היום להזמין לינה באמצעות האתר בוקינג, ובכל מקרה חשוב לקרוא את חוות הדעת של אלו שביקרו במקום – מהם תוכלו לקבל מידע רב על המקום. אפשר גם למצוא באתר איירביאנבי או פשוט בעזרת מפת גוגל.

צפון איטליה עם ילדים

טיול עם ילדים בצפון איטליה

טיול עם ילדים בצפון איטליה

 

טיפים לתכנון ימי הטיול

* בתכנון המסלול שלכם כדאי לשלב אטרקציות ופעילויות שמתאימות לכולם – גדולים וקטנים. לשלב פארקי שעשועים עם מוזיאונים, גם פארק חבלים וגם ביקור בייקב. גם אם יש פעילויות שהילדים פחות מתלהבים מהן אבל הן מעניינות אתכם ההורים, שלבו אותן במינון מתאים.  זו המהות של טיול משפחתי – שכל אחד ואחד מבני המשפחה הוא חלק מהטיול.

* נסו שלא למלא את היום יתר על המידה – רצוי לעשות אטרקציה אחת או שתיים ביום בנחת, כולל הפסקות, מאשר לרוץ ממקום למקום ולבלות זמן רב בנסיעות. לכל תכנית יומית בחרו אתרים קרובים זה לזה.

* אוכל הוא מרכיב חשוב בטיול, ויכול להיות סוג של אטרקציה בפני עצמו – אנו ממליצים לשלב בטיול גם פיקניקים בטבע עם אוכל שהכנתם לבד או שקניתם באחד מהשווקים המקומיים – וגם לבקר במסעדות המקומיות. אין כמו פיקניק על הדשא מול האגם! מצד שני גם אין כמו לשבת בבית קפה עם גביע ענקי של גלידה…

* דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב הוא לוח הזמנים האיטלקי – דאגו לערוך קניות של מצרכים מוקדם, ולא לדחות להפסקת צהריים או לשעות מאוחרות בערב שכן אז אתם עלולים להגיע לחנות סגורה. ארוחת הצהרים במסעדות מוגשת בדרך כלל בין השעות 12:30-14:00 ואחרי זה יהיה לכם לפעמים קשה ואפילו בלתי אפשרי למצוא מקום לאכול.

טיול עם ילדים בדולומיטים באיטליה

צפון איטליה עם ילדים

 

טיפים לגבי אטרקציות

* אם אתם מטיילים בשיא העונה נסו לתכנן את המסלול כך שתגיעו לאטרקציות הגדולות כמו פארקי השעשועים ופארקי המים, בימי חול. כדי לחסוך עמידה בתורים אפשר לקנות כרטיסים מראש (וכך גם לחסוך כמה אירו) או להגיע בשעות בהן הצפיפות קטנה יותר כמו למשל שעות הבוקר המוקדמות או שעות אחר הצהרים.

* בחלק מהאטרקציות אפשר לרכוש כרטיסי כניסה משפחתיים בעלות מוזלת אבל לא תמיד הדבר מתפרסם בצורה ברורה – בזמן קניית כרטיסים תמיד שאלו אם יש כרטיס משפחתי. יש גם אטרקציות עם הנחות מיוחדות לפי ימים או שעות ותמיד נחמד לחסוך מעט בעלויות.

*בתכנון הימים נסו להכניס גם אירועים ופסטיבלים מיוחדים – אירועים כאלה מוסיפים עניין והתלהבות לטיול. תוכלו לברר מראש בארץ או פשוט להיכנס בתחילת הטיול לאחת מלשכות התיירות ולהתעניין מה מתרחש באזורכם.

* בתכנון היום שלכם בגארדלנד קחו בחשבון את הצפיפות בתורים למתקנים, למסעדות ודוכני האוכל. שקלו קנייה של כרטיסי אקספרס – כרטיסים מיוחדים בתוספת תשלום המקצרים את התורים. את כרטיסי האקספרס ניתן לקנות בקופת הכניסה, או אם אתם מעדיפים קודם להתרשם מרמת הצפיפות, גם בתוך הפארק עצמו. פרטים נוספים על כרטיסי האקספרס תמצאו כאן.

* טיפים להתארגנות כללית לקראת הטיול: לפני שאתם מתחילים לארוז, אל תשכחו לצפות בסרטון שלנו עם טיפים מעשיים ובדוקים לאריזה לקראת טיול משפחתי. אתם גם יכולים להוריד את רשימת הציוד המפורטת שלנו וגם את הצ’ק ליסט לפני הנסיעה שהכנו עבורכם. הם יעזרו לכם בתהליך ההתארגנות לטיול. ואל תשכחו את המדריך שלנו ואת חוברת ההפעלה לילדים.

לילדים אתם יכולים גם להדפיס את הטבלה שהכנו כדי שיוכלו לספור את הימים.